بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت) نایب‌ رئیس مجلس: تعطیلات رسمی افزایش نیافته‌ است | فقط روز‌های کاری تغییر کرده است با دستور ویژه رئیس‌جمهور، مشکل طلافروشان حل شد دیدار هیئت ارشد حماس با دبیرکل حزب الله لبنان زارع‌پور: ظرفیت شبکه ارتباطی کشور از ابتدای دولت ۹۰ درصد بیشتر شده است وحیدی: انتخابات در بالاترین سطح امنیت و سلامت برگزار شد | هر مأموری تخلف کند، با او برخورد می‌شود + فیلم وزیر نفت: عملیات سوخت‌گیری باید در جایگاه‌ها از ۹۰ تا ۹۵ درصد با کارت سوخت شخصی انجام شود
سرخط خبرها

وزارت خارجه روسیه نتایج نشست بایدن-شی را آنالیز می‌کند

  • کد خبر: ۱۹۴۸۲۳
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
وزارت خارجه روسیه  نتایج نشست بایدن-شی را آنالیز می‌کند
معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از نزدیک دیدار شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست اپک در سانفرانسیسکو را دنبال می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سرگئی ریابکوف گفت: من هیچ نتیجه‌ای از این تماس و ارزیابی‌هایی را که ممکن است طرف‌ها به آن بدهند، پیش‌بینی نمی‌کنم. اما این رویداد بدون شک مهم است. ما تا آنجا که در دسترس باشد، سعی خواهیم کرد آن را با دقت دنبال کنیم و مطمئناً سعی خواهیم کرد آنچه را که عملاً از این ارتباط حاصل می‌شود، از جمله برای کار روی برخی موضوعات گسترده‌تر، نه صرفاً مسئله دوجانبه آمریکا و چین تحلیل کنیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: روسیه و چین همکاری‌های خود را از جمله در قالب‌های چندجانبه تعمیق خواهند کرد و به کار در کنار هم برای ایجاد یک جایگزین واقعی برای تنش در منطقه آسیا و اقیانوسیه که توسط ایالات متحده تحریک می‌شود، ادامه خواهند داد.

او گفت که بسیاری از انجمن‌های بین‌المللی تاثیرگذار در جهان وجود دارند که بر روی یک دستور کار مثبت کار می‌کنند.

ریابکوف گفت: «ما به طور مشترک با چین، بخشی از تعدادی از این انجمن‌ها هستیم. ما در آنجا تعامل خود را عمیق‌تر خواهیم کرد. ما مدت‌هاست که برای توسعه و ترویج طرح‌هایی کار می‌کنیم که جایگزینی واقعی برای این تشدید تنش آمریکایی، در سطح منطقه‌ای و وسیع‌تر است.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو ازسرگیری گفتگو‌های کنترل تسلیحاتی چین و آمریکا را مفید می‌داند، اما بعید است که این امر وضعیت جهانی در ثبات استراتژیک را تغییر دهد.

مذاکرات آمریکا و چین درباره کنترل تسلیحات در اوایل نوامبر در واشنگتن برگزار شد.

ریابکوف گفت: «به بیان دقیق، این‌ها گفتگو نبود، بلکه جلسه نمایندگان رسمی بود. همانطور که ما فهمیدیم، ما در مورد ازسرگیری گفت‌وگویی صحبت می‌کنیم که چندین سال پیش قطع شده بود. ما تا حد امکان این موضوع را دنبال می‌کنیم. ما مطمئنا هرگونه گفتگو در مورد چنین موضوعاتی میان واشنگتن و پکن را مفید می‌دانیم... گفت‌وگوی آمریکایی و چینی در مورد مسائل ثبات استراتژیک یا امنیت استراتژیک مفید و مهم است. اما تصویر [جهانی]را تغییر نمی‌دهد.»

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین روز سه‌شنبه برای نشست اپک ۲۰۲۳ وارد کالیفرنیا شد. این مجمع بین دولتی شامل ۲۱ کشور از حاشیه اقیانوس آرام است. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه در سانفرانسیسکو، در اولین روز از نشست همکاری اقتصادی آسیا – اقیانوسیه، میزبان همتای چینی خود شی جینپینگ برای یک نشست دوجانبه بود و طرفین بر سر ازسرگیری ارتباطات نظامی توافق کردند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->